Permulaan

Blog ini lebih kepada cerita pasal dota 2. Satu game yang menjadi kegilaan masyarakat terutama remaja. Dota 2 kepunyaan Company IceFrog. Untuk bermain player hanya perlu muat turun a.k.a dowload aplikasi steam. selepas tu boleh lah download dota 2 melalui aplikasi steam.




Papan muka untuk steam, bila dah daonload steam, maka boleh lah download dota 2 nanti.

Nak start main nanti boleh download steam dekat sini.

Dalam tu akan ada cara-cara nak main game ni bagi yang beginner. Untuk yang beginner boleh try main dengan artificial Inteliggent(AI) dulu, dengan kata lain, main dengan komputer je dulu untuk biasakan diri cara-cara main game ni. 

Untuk makluman gamer semua, game ni mempunyai banyak pertandingan di peringkat tempatan dan antarabangsa. Malaysia juga mempunyai banyak team yang profesional dan pernah mendapat tempat ke-3 dalam satu pertandingan antarabangsa. Hadiah pula mencecah jutaan USD. Tajuk ni akan di ulas lebih lanjut dalam entry yang lain.

Dota merupakan game 5 VS 5, Setiap gamer akan control satu hero yang akan "farming gold" dengan bunuh "creep". Player yang dapat "last hit creep" akan dapat gold yang akan di gunakan untuk beli pelbagai item nanti. 


 Ada dua team dalam dota 2 iaitu Radiant dan Dire. Team mana yang dapat musnahkan tower utama akan menang.

Jumpa di article yang lain pulak...

bye....


















Comments